loading...
آندروید دانلود
امیرحسین بازدید : 61 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)

ال جی با عرضه دو موبایل اخیر خود یعنی Optimus G Pro و G2 به یک خطر جدی برای سامسونگ تبدیل شده است و باعث شده تا بسیاری کاربران بین گل سرسبد سامسونگ یعنی اس۴ و گل سرسبد ال جی یعنی جی۲ کمی به شک بیفتند، هر دو موبایل از طراحی و ساخت شبیه بهمی برخوردارند، البته تفاوت های زیادی نیز با یکدیگر دارند که باعث میشود راحت تر بتوانید مدل موردنظر خود را انتخاب کنید. در اینجا میخواهیم مقایسه ای از اس۴ و جی۲ را در زمینه های مختلف برای شما به رشته نحریر درآوریم.

در ابتدا میخواهیم به قابلیت های هرکدام در مقابل دیگری بپردازیم:

برتری های LG G2 در برابر Galaxy S4

 . صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر (۵٫۲ اینچ در برابر ۵ اینچ)

 . طراحی جمع و جور و هم اندازه S4 در عین بزرگتر بودن صفحه نمایش

 . چیپست قوی تر (Snapdragon 800 در برابر Snapdragon 600 / Exynos 5 Octa)

 . لرزش گیر دوربین

 . ثبت فیلم ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰fps (در برابر ۳۰ فریم در ثانیه)

 . باتری بزرگتر (۳۰۰۰mAh در برابر ۲۶۰۰mAh)

برتری های Galaxy S4 در برابر LG G2

 . Amoled زاویه دید بهتری نسبت به LCD دارد

 . نازک تر و سبک تر

 . پشتیبانی از microSD

 . باتری قابل تعویض توسط کاربر

 . نمایش هم زمان دو برنامه بر روی صفحه نمایش

طراحی و ساخت

از نظر ساخت و جنس بدنه دو موبایل بسیار نزدیک بهم هستند، هر دو از پلاستیک براق در آنها استفاده شده است و حس نسبتاً مشابهی در دست به شما القا میکنند هر چند زوایای G2 کم تیز تر است و بهتر در دست جا میگیرد و البته محل قرار گرفتن دکمه نیز متفاوت است. اس۴ دکمه های ولوم و پاور همگی در کنار موبایل قرار گرفته اند در حالیکه جی۲ این دکمه ها را در پشت موبایل قرار داده است تا در هر صورتی و با هر دستی که موبایل خود را گرفته باشید به این دکمه ها دسترسی داشته باشید البته اس۴ نیز کمی نازک تر و سبک تر است، پس نمیتوان برنده خاصی برای این قسمت معرفی کرد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش جی۲ بزرگتر است اما آیا این میتواند به تنهایی برای برنده شدن مسابقه کافی باشد؟ طبیعتاً خیر، این بزرگتر بودن حتی خود باعث کمتر شدن تراکم پیکسل ها در صفحه نمایش میشود هر چند در این ابعاد کوچک این تغییر چندان به چشم نمیاید و فقط بر روی کاغذ تفاوت احساس میشود. اما نکته ای بیشتر در مقایسه صفحه نمایش ها تاثیر دارد تکنولوژی صفحه نمایش است که در یک طرف جی۲ را داریم با صفحه نمایش True HD-IPS+ LCD و در طرف دیگر AMOLED اس۴ را داریم که هر دو از گوریلاگلاس۳ برای محافظت بیشتر صفحه نمایش استفاده میکنند. در صفحه نمایش جی۲ رنگ ها بسیار طبیعی و کمی پررنگ دیده میشوند و در نور آفتاب نیز از دید بسیار خوبی برخوردار است و در مقابل صفحه نمایشی با رنگ های اشباع شده ی اس۴ است که البته از کنتراست بسیار خوبی برخوردار است و رنگ مشکی نیز به زیبایی نشان داده میشود و زاویه دید آن نیز در مقایسه با صفحه جی۲ بیشتر است و براحتی از کنار هم صفحه نمایش شما دیده میشود.

در آخر نیز بدلیل طبیعی بودن رنگ ها، دید بسیار بالا در نور مستقیم آفتاب و دلپذیرتر بودن صفحه نمایش در عین آزار کمتر صفحه نمایش به چشم برنده را جی۲ انتخاب میکنیم.

باتری

نیازی به گفتن دوباره نیست . مشخص است جی۲ با باتری ۳۰۰۰mAh خوذ از عملکرد بهتری برخوردار است.

امکانات نرم افزاری

هر دو موبایل از آندروید ۴٫۲٫۲ پشتیبانی میکنند و سامسونگ و ال جی هر دو شرکت در حال کار بر روی آپدیت ۴٫۳ میباشند اما از نظر نرم افزارها و امکاناتی که بر روی هر کدام از موبایل ها دیده میشود که در دیگری دیده نمیشود عبارتند از:

امکان تعیین حالت دکمه های عقب، منو و خانه و نحوه جای گیری آنها

حالت Guest Mode که براحتی و فقط با تعیین یک رمز مخصوص این حالت وارد آن میشود و فقط کافیست در صفحه Lock Screen بحای رمز اصلی خودتان رمز Guest Mode را وارد نمایید تا وارد این حالت شود و فقط به برنامه هایی که تعیین کرده اید دسترسی داشته باشید.

mini apps امکان اجرای برخی برنامه ها بصورت کوچک و امکان باز نگه داشتن و استفاده از چند برنامه در کنار هم

Slide Aside که قبلاً به آن اشاره کرده ایم و مانند یک Task Manager بسیار خوب کار میکند و برنامه شما باز نگه میدارد تا دوباره به آنجا بازگردید

و اما برتری های نرم افزاری اس۴ در مقابل جی۲ مدیون سنسورهای مختلفی است که در اطراف موبایل قرار دارند و تمام امکاناتی که از تاچ شناور اس۴ بهره میبرند و به سنسورها بستگی دارند مانند Air View، Air Gesture و برخی امکانات دیگر مانند Smart Scroll در جی۲ دیده نمیشود که این خود امتیازی برای اس۴ محسوب میشود و در آخر نیز هر دو موبایل قابلیت های کاربردی دارند که دیگری فاقد آنهاست پس نمیتوان برنده خاصی نیز برای این بخش معرفی کرد.

پردازش و عملکرد

در زمینه ی پردازش و عملکرد اگر بر روی کاغذ نگاهی بیندازیم میبینیم که مشخصات و پردازنده های جی۲ به مراتب بهتر از اس۴ است ولی آیا در عمل هم اینگونه است یا خیر؟ مسلماً چنین است جی۲ در حال حاضر یکی از بهترین و شاید هم بهترین گوشی آندرویدی است که نتیجه بنچمارک های آن بدون اینکه نیازی به تقلب داشته باشد از همه ی مدل های سرسبد روز برندها بهتر است که نتیحه این بنچمارک ها را در زیر میتوانید مشاهده کنید.

دوربین

هر چند هر دو دوربین از رزولوشنی برابر ۱۳مگاپیکسل برخوردار هستند اما با یکدیگر تفاوت نسبی دارند، تصویر اس۴ از نور بیشتری برخوردار هستند اما تصاویر گرفته شده توسط جی۲ به اصل تصویر بسیار نزدیک تر است، هم از نظر نور و هم از نظر رنگ. همچنین در عکسبرداری در شب نیز هر دو موبایل نتایجی بسیار شبیه به هم ارائه میکنند در عین حال اگر فلاش موبایل را روشن کنید ال جی فلاش بهتری را در مقایسه با سامسونگ به شما ارائه میکند که باعث میشود عکس بهتری بگیرید، همچنین امتیاز دیگر دوربین جی۲ در مقایسه با اس۴ بزرگتر بودن دید دوربین و فیلمبرداری بسیار بهتر است که باعث میشود تا جی۲ از بسیاری جهات در دوربین نیز از اس۴ جلو بزند.

پس در بخش دوربین هم میتوان جی۲ را بعنوان برنده مشخص کرد

حرف آخر

براستی که LG گل کاشته است و میتوانید با جی۲ معنی Life’s Good را درک کنید، در هیچ موردی نیست که بتوانیم بگوییم اس۴ بهتر بوده است مگر یک مورد آنهم لانچر TouchWiz که آنهم با نصب یا Launcher مناسب میتوان بهتر از هر پوسته ی دیگری در آندروید کرد. ال جی نشان داده است به این راحتی عقب نمیکشد و با عرضه ی جی۲ نشان داد خیلی چیزها در آستین خود برای رو کردن دارد موبایلی که عرضه کرده است براحتی میتواند گل های سرسبد آندرویدی را کنار بزند و به تنهایی در مقام اول جای بگیرد. ال جی با عرضه ی جی۲ آرزوهای سامسونگ را برای رسیدن به جایزه بهترین موبایل سال MWC به باد فنا داد و به نظر میرسد با وجود LG G2 سامسونگ شانسی برای گرفتن این جایزه برای اس۴ خود ندارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معرفی و دانلود بهترین نرم افزار ها و بازی های اندروید با لینک مستقیم برای کاربران سیستم عامل اندروید. تمامی بازی ها و نرم افزار ها پس از تست و اطمینان از نصب، بر روی سایت قرار می گیرند. منابع این سایت معتبر میباشند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از گوشی های زیر از کارایی بهتری بر خوردار بوده اند؟
    به نظر شما کدام یک از سیستم عامل های زیر از کارایی بهتری بر خوردبر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 825
  • بازدید کلی : 12,498